Gå till innehåll

Stödlinjen har ändrade öppettider under sommaren (27/6–26/8).

Du är här:

Ett samtal med oss

Ett samtal med oss kan se ut på många olika sätt. Vårt fokus ligger på att lyssna in och stämma av dina behov så att samtalet tar den riktning just du behöver för dagen.

Rådgivning baserad på kunskap

När du kontaktar oss kan det handla om att berätta om din oro för situationen, göra en plan för hur du ska orka med det närmsta dygnet eller att sätta ett mer långsiktigt mål och planera för att uppnå det. Råden vi ger baseras på din situation, vad som fungerat för andra och vad som är effektivt enligt forskning.

Det finns sällan enkla råd som passar alla, däremot delar vi gärna med oss om vad som fungerat för andra. Du är expert på din situation och avgör vad som passar dig.

Hur snabbt kan jag få ett samtal?

Ibland är det kö till rådgivningen. Du kan då välja att vänta kvar eller lämna ditt nummer så ringer vi upp så snart vi har möjlighet. Om du chattar och det är kö kan du välja att vänta kvar, prova vid ett senare tillfälle, eller ringa till oss och lämna ditt nummer.

Uppföljande samtal

Ibland är det svårt att få med allt i ett samtal och när du haft ett samtal med oss kan det vara hjälpsamt att få återkomma och berätta hur det har gått. Det kan du göra om du bokar ett uppföljande samtal. Du kan även ringa in eller starta en chatt själv om du inte vill uppge ditt telefonnummer. Då hänvisar du till ett ärendenummer som du får vid den första kontakten med oss.


Tipsa och dela artikeln:


Senast uppdaterad: 2022-06-22

Publicerad: 2022-05-12