Gå till innehåll

Stödlinjen har ändrade öppettider under sommaren (27/6–26/8).

Du är här:

Vi på stödlinjen

Stödlinjen för spelare och anhöriga erbjuder kostnadsfri rådgivning till dig som har problem med spel om pengar eller är anhörig till någon som spelar på ett sätt som skapar problem. Du behöver inte berätta vem du är när du kontaktar oss.

Vi ger individanpassad rådgivning och stöd via telefon och chatt. Rådgivningen riktar sig till hela Sverige. Stödlinjen drivs av Centrum för psykiatriforskning på uppdrag av Socialdepartementet.

Stödlinjen är även en informationsresurs för personer som arbetar inom hälso- och sjukvård, frivilligorganisationer och allmänheten.

Vårt arbetssätt

I kontakten med oss sätter vi dina behov och önskemål i första rummet. Vår rådgivning utgår ifrån forskning och kunskap om vad som hjälpt andra i en liknande situation, men det är du som vet bäst vilka alternativ som passar just dig.

Rådgivningen baseras på Motiverande samtal (MI) och kognitiv beteendeterapi (KBT). MI är en samtalsform där vi arbetar med att motivera till förändring mot de mål som du själv väljer. Vi vill genom samtalet stärka tilltron till din egen förmåga att klara av att genomföra förändringen. KBT är en metod som går ut på att förändra handlingsmönster och tankar hos dig som individ.

Din integritet

Vi som arbetar på Stödlinjen har tystnadsplikt. Vi kan inte se ditt telefonnummer eller vilken dator du chattar från. Personuppgiftspolicy

Kontakt

Om du har frågor kontaktar du oss enklast på 020–81 91 00. Du kan också chatta med oss. Våra öppettider är vardagar 9–17. Måndagar och torsdagar har vi öppet 9– 21.

Vid generella frågor om Stödlinjens verksamhet kan du kontakta oss på info@stodlinjen.se. Tänk på att inte inkludera känsliga personuppgifter i ditt mejl.

Vi tar tacksamt emot dina synpunkter rörande vår rådgivning eller verksamhet. Kontakta gärna vår enhetschef Susanne Udenius, susanne.udenius@regionstockholm.se.


Tipsa och dela artikeln:


Senast uppdaterad: 2022-06-22

Publicerad: 2022-05-12