Gå till innehåll
Du är här:

Digitalt öppet hus för licensierade spelbolag

Förra vecka höll Stödlinjen för spelare och anhöriga ett digitalt möte för inbjudna representanter från svensklicensierade spelbolag.

Stödlinjen får regelbundet in förfrågningar från licensierade spelbolag om hur vi arbetar och vad de som vänder sig till oss kan få hjälp med. Därför bjöd vi in svenskregistrerade bolag till ett gemensamt möte för att berätta om vårt arbete och svara på frågor om verksamheten.

Under mötet presenterades Stödlinjens uppdrag, arbetssätt och svar på föranmälda frågor. Här är några av frågorna som togs upp:

Hur kommer det sig att Stödlinjen har begränsade öppettider? – Vi anpassar våra öppettider och styr våra resurser till tider då flest ringer.

Förutom svenska och arabiska – har Stödlinjen tänkt på att erbjuda rådgivning på engelska? – Stödlinjen erbjuder rådgivning på engelska.

Har Stödlinjen statistik på varifrån hjälpsökande är hänvisade? – Nej. Vi har gjort det periodvis, och redovisar relevant statistik i vår årsrapport. Dessutom redovisar vi statistik från genomförda självtest på Stödlinjens hemsida hänvisade från licensierade spelbolags olika webbadresser två gånger per år.

Kan man som spelbolag samarbeta med Stödlinjen? – Nej, spelbolag får gärna hänvisa till oss, men vi är en oberoende stödlinje och det är viktigt att personer som kontaktar oss känner sig trygga i kontakten med oss.


Tipsa och dela artikeln:


Senast uppdaterad: 2023-12-18

Publicerad: 2023-12-18